11. "Baśnie osobliwe" - Ransom Riggs

Tytuł: Baśnie osobliwe / Tales of the Peculiar

Autor: Ransom Riggs
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 192
Data wydania: czerwiec 2017


Baśnie osobliwe doskonale uzupełniają cykl o osobliwych dzieciach i ich ymbrynce Pani Peregrine. Ci, którzy czytali wszystkie trzy tomy - Osobliwy dom, Miasto cieni oraz Bibliotekę dusz, wiedzą, że osobliwcy posługiwali się w chwili zwątpienia Baśniami oraz by w nich szukać odpowiedzi. 

Zbiór zawiera 10 opowiadań. Poznajemy historię zamożnych kanibali, chłopca umiejącego "dogadać się" z morzem czy historię pierwszej ymbrynki i pierwszej pętli czasowej. Charakter tych opowiadań jest tak samo straszny jak cała trylogia. Ale jak to w baśniach, każda historia zawiera morał. Dobre uczynki są nagradzane, a za złe spotyka kara. Baśnie osobliwe pokazują, że w inności nie ma nic złego i nie ma się czego bać, bo przecież piękno ukrywa się wewnątrz nas samych, a nie na zewnątrz. 

Oprócz samych baśni pokazujących jaki osobliwy świat był pokomplikowany, towarzyszy nam narracja znanego, niewidzialnego osobliwca - Milarda Nullingsa. Milard badał osobliwy świat w książkach, opisał najdokładniej wszystkie wydarzenia pętli co do sekundy. Dla osobliwych dzieci był chodzącą encyklopedią osobliwego świata.

Same wydanie tej pozycji jest przecudowne. Ciemnozielona okładka ze złotymi zdobieniami w postaci gałązki, a w środku też sporo złotej czcionki. Tym kolorem zaznaczone są tytuły, strony oraz przypisy. W porównaniu do trzech tomów cyklu, w baśniach znajdziemy ryciny, a nie fotografie. Jednak mimo to, charakter i klimat tych książek został zachowany.

Jedną rzecz trzeba przyznać, Riggs w sposób bardzo przystępny i łatwy mówi o inności. Osobliwcy żyją w dzisiejszym świeci do dzisiaj, i tak samo jak wytwór wyobraźni autora, tak i nasz świat boi się ludzi innych, dziwnych. 




Baśnie osobliwe to pozycja dla każdego, kto czuje się osobliwy i kogo ten przedziwnie straszno-cudowny świat zauroczył. 

Moja ocena: 8/10
Paulina 

Komentarze

  1. Niestety nie czytałam cyklu, chociaż od dawna mam na to ochotę :)
    Bardzo lubię takie dodatki do cykli, serii :) Często wypadają znacznie lepiej, niż dopisywanie na siłę kolejnego tomu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam nadrobić. Warto. Mimo, że to książka młodzieżowa to takie stare konie jak ja przed 30-stka się w nim odnajdą;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycja wygląda cudownie, chociaż cyklu nie mam za sobą. Może się skuszę, ciekawi mnie przedstawienie różnych osób i wykończenie artystyczne.
    Pozdrawiam // Książki w Piekle ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świat wykreowany przez autora jest tak fascynujący, że można go przyrównać do świata z Harrego Pottera. Wyobraźnia pracuje na najwyższych obrotach czytając tą serię z Panią Pelegrine i osobliwcami.

      Usuń
  4. Mam tylko Osobliwy dom, a przyznaje że wydaje się ciekawy. O tym dowiedziałam się niedawno i w sumie mogłabym przeczytać :)
    Pozdrawiam ciepło Sara z Niesamowity świat książek

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydanie pięknie, ale nie jestem pewna czy to pozycja dla mnie :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli świat Harrego Pottera Ci się spodobał, to do osobliwego też powinnaś się przekonać. A każda książka jest super wydana.

      Paulina

      Usuń
  6. Ładnie wygląda w środku, jestem ciekawa tych pozycji, bo nawet Osobliwego Domu Pani Peregrine nie czytałam, ale od dawna planuję :D

    świetna recenzja, pozdrawiam!
    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski