47. "Czy to pierdzi?" - Nick Caruso, Dani Rabaiotti

Tytuł: Czy to pierdzi? Sekretne (gazowe) życie zwierząt / Does it fart? The definitive field guide to animal flatulence
Autor:Nick Caruso, Dani Rabaiotti
Wydawnictwo: Insignis
Liczba stron: 144
Data wydania: 4 kwietnia 2018


"Pierdzenie" w języku medycyny to " wydalanie gazów trawiennych przez odbyt". (...) Dani i Nick nie są ekspertami w dziedzinie "bąkologii", postanowili jednak zgłębić tajniki tej dziedziny wiedzy, czego efektem jest ta książka.

Powiem Wam, że nie spodziewałam się tego, co dostałam. Myślałam, że książka będzie napisana bardziej pod młodego czytelnika, ale miło się zaskoczyłam.
Sam pomysł wydaje mi się o tyle trafiony, że na topie są książki opowiadające o życiu zwierząt - tym mniej lub bardziej sekretnym. 
"Czy to pierdzi?" jest napisane na wesoło poruszając sprawę bąków bardziej naukowo, na poważnie. Dwójka naukowców przybliża nam gazowe sprawy aż 80 zwierząt! Co najlepsze, nie skupiają się tylko na tych oczywistych gatunkach jak pies, kot czy żyrafa. Ale też poznajemy gekona, tapira czy motyla od tej bardziej śmierdzącej strony. Ale, ale ! O jednorożcach i dinozaurach też wspominają :)
Naukowcy tłumaczą dlaczego i jakie pokarmy powodują to, że jeden zwierz puszcza mniej lub bardziej śmierdzące bąki, a inny nie robi tego wcale. Przykładem zwierza, który nie puszcza gazów jest....leniwiec!

Czy to pierdzi? jest bardzo ładnie wydane! Gruba okładka i te ilustracje... cudowności. Nie tylko przyjemnie (mimo tematu) się czyta, ale właśnie ilustracje spod ręki Ethana Kocak'a urozmaicają w sposób zabawny treść.

Książkę polecam ciekawskim czytelnikom. Myślę, że zarówno dzieci jak i dorośli znajdą w tej książce coś dla siebie :)

Moja ocena: 8/10

Pozdrawiam, Paulina

Za egzemplarz dziękuje wydawnictwu Insignis. 

Komentarze

  1. Haha co za tytuł :) fajna książka. W pozytywnym stylu.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie :) pogłębianie wiedzy w sposób mało bolesny ;)

      Usuń
  2. Tym razem zdecydowanie podziękuję. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze słysze o tej książce. Kto wie może kupię ją na prezent ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna pozycja nie tylko dla dzieciaków, kto wie czego i ja bym się dowiedziała, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest sporo ciekawostek :) ja, mimo że blisko związana z biologią, znalazłam parę smaczków, o których nie miałam pojęcia ;)

      Usuń
  5. Słyszałam o tej książce i szczerze powiem, że mam ochotę po nią sięgnąć, ciekawi mnie co tam jest w środku :)

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/05/przedpremierowo-ja-chyba-zwariuje-agata.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że i mnie by się spodobała ta pierdząca książka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tytuł rozwala. Kto wie, może kiedyś się skuszę, podaruję później jakiemuś Elfikowi. ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. Tytuł mnie rozbraja, ale szczerze jestem zaintrygowana :-) Uwielbiam różne ciekawostki, więc z chęcią bym po nią sięgnęła.Coś czuję, że to takie połączenie humoru z edukacją-jak dla mnie super! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już czaję się na tą książkę, bo jestem ciekawa co w niej znajdę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś dalej nie jestem do niej przekonana :D Chociaż może kiedyś się skuszę, bo wydana naprawdę fajnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tytuł jest przezabawny, ale nie jest to książka dla mnie ;)

    Pozdrawiam ciepłó

    OdpowiedzUsuń
  12. Tytuł książki, rewelacja! Same dobre opinie krążą wokół tej książki. Ja z pewnością przeczytam, choć trochę później.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Od zawsze lubiłam leniwce :D dobrza, że nie pierdzi :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Być może leniwiec jest za leniwy nawet na pierdnięcie ;)

    Pozdrawiam serdecznie, she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski