49. "Harib" - Zdzisław A. Raczyński

Tytuł: Harib
Autor: Zdzisław A. Raczyński
Wydawnictwo: EditoBlack
Liczba stron: 544
Data wydania: 18 kwietnia 2018


Mamy rok 2011. Ron Harib - polski korespondent białoruskiego pochodzenia, wraz z norweską ekipą telewizyjną trafia w sam środek zamieszek w Libii o obalenie Kaddafiego. Główny bohater trafia najpierw w ręce rosyjskich agentów, by zostać odbity przez Tuaregów. W ich obozie Ron trafia na materiały kompromitujące polityków z USA i Europy. Jak potoczy się dalej akcja??

Powiem Wam, że nie spodziewałam się tak dobrej książki. "Harib" to debiut i dużo bym dała gdyby powstawały tylko takie debiuty! Dopracowane, przemyślane i nie przegadane.
Bałam się wątku politycznego. Ale on robił za tło do głównych wydarzeń, a te stanowiły petrodolary rozlokowane przez Kadaffiego poza krajem. 
Te ponad 500 stron jest przesycone symboliką i tematycznymi kluczami - tylko od nas zależy jak zinterpretujemy powieść. Raczyński oszczędził czytelnikowi strzelanin, bijatyk, tego wszystkiego co można znaleźć w typowych powieściach sensacyjnych. W "Haribie" znajdziemy miedzy innymi barwne opisy (które nie męczą) oraz romans. Romans który jest powiązany z pewną legendą. 
Momentami "Harib" przypominał mi mojego ulubionego Reachera - tez taki odważny i bezkompromisowy w swoich działaniach, a i styl Raczyńskiego bardzo zbliżony do Childa. 
Na pewno trzeba się przy tej pozycji skupić. Jest za dużo wątków i spraw poruszanych by tak tylko "przelecieć" po tekście. A i nie chce Wam dużo zdradzać z fabuły, bo frajdą jest zagłębianie się w "Hariba". Smaczku dodaje fakt, że wydarzenia są oparte na faktach. W końcu autor to były korespondent i dyplomata. Pracował w krajach Afryki, Azji i Rosji. 
Jak najbardziej polecam wszystkim, którzy lubią bardziej ambitne książki!

Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Editio !:)




Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. to jest tak dobrze napisane, że sama nie wiesz co jest fikcją a co faktem :D

      Usuń
  2. Chyba jednak nie dla mnie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na to co czytasz, mam wrażenie że by Ci się spodobała.

      Usuń
  3. Ciesze się że podoba ci się ale nie czytam literatury faktu ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja jest genialna, ale nie wiem czy książka jest na pewno dla mnie... Jeszcze się zastanowię czy po nią sięgnę.
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/05/royce-rolls-margaret-stohl.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciesze się, że książka Ci się podobała, niestety nie jest to pozycja dla mnie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Gatunkowo to raczej nie moje klimaty, ale świetnie, że Tobie przypadła do gustu :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej nie moje klimaty, co nie zmienia faktu, że cieszę się, że dobrze się bawiłaś czytając tę pozycję :)

    she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja raczej podziękuję. Nie mam ochoty akurat na tę lekturę. ;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie, to świetny pomysł na prezent dla mojego taty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Co prawda to nie moje klimaty, ale skoro książka jest dopracowana, to może kiedyś się na nią zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Póki co, gdy zbliżają mi się klasyfikacje zawodowe potrzebuje książek, do których nie trzeba się zbytnio angażować :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski