51. "Wyklucie" - Ezekiel Boone

Tytuł: Wyklucie /The Hatching
Autor: Ezekiel Boone
Wydawnictwo: Insignis
Liczba stron: 344
Data wydania: 9 maja 2018


Melanie nigdy nie rozumiała, dlaczego ludzie wpadają w panikę na widok pająków. Co sprawia, że tak bardzo się ich boją? Czy chodzi o osiem nóg, poruszających się niezależnie, ale należących do jednego stworzenia?

W głębi peruwiańskiej dżungli na turystów napada czarna, szeleszcząca masa.
W USA, W Minneapolis agent FBI usiłuje wyjaśnić jak doszło do dziwnej katastrofy lotniczej.
W Chinach rząd wypuszcza bombę atomową- przez pomyłkę. Do laboratorium w Waszyngtonie trafia paczka z zawartością mającą około 10 tysięcy lat.
A zawartość zamierza wyrwać się na światło dzienne...

Nie spodziewałam się po Wykluciu niczego odkrywczego. Książka, określana jako thriller, bardziej pasuje na literaturę apokaliptyczną. W końcu tekst jest o inwazji pajęczaków na całym świecie.
Czytając przeżywałam zawrót głowy jeśli chodzi o mnogość bohaterów. Co spowodowało, że każdy jest nakreślony dość pobieżnie. Nie mamy okazji bliżej poznać nawet tych kilku głównych, nie mówiąc o reszcie.Jest jedynie nadzieja, że autor w kontynuacji da nam okazję by poznać ich bliżej, nada im jakiejś wymiarowości, charakteru. Więcej emocji. 
Narracja skacze z jednego krańca świata w drugi. Taki zabieg powoduje, że książkę czyta się na prawdę szybko i wbrew pozorom wciąga. 
Co do samych pająków... książka zdecydowanie nie jest dla ludzi z arachnofobią. Nawet ja, którą bardziej obrzydza motyl niż włochaty ptasznik, wzdrygałam się w paru momentach! Boone wyjątkowo dobrze opisał proces przemieszczania się pająków, ich tok rozumowania i fakt...niszczenia ludzkości. No miałam ciary!

Książka nie jest zła. Brakowało mi jedynie bardziej rozbudowanych bohaterów, a mogło być mniej opisów nic nie wnoszących do samej treści. Liczę, że druga część na którą się zapowiada będzie bardziej dopieszczona. I tak samo straszna. 

Moja ocena: 7/10

Czytaliście? Czy czujecie wstręt na samą myśl? :)






Komentarze

  1. Może kiedyś poznam tę książkę bliżej ale raczej nie w najbliższym czasie ;)

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten wątek pająków naprawdę intryguje. Możliwe, że przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jest to książka dla mnie, ale na pewno znajdzie wielu zwolenników.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka bardzo mnie ciekawi :) boję się strasznie pająków, ale może chociaż poprzez literaturę się z nimi zmierzę!

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie boję się pająków jednak myślę, że książka nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dostałem jej propozycje, ale nie chciałem i dalej nie mogę się do niej przemóc :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czuję wstrętu, ale jakoś nie mam ochoty na tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio czuje się zafascynowana pająkami, nie aż tak żeby je hodować, ale chcę przeczytać tę książkę :D

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bym czuła się niekomfortowo czytając taką książkę ;) nie lubię pająków, a niektórych się też boję :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam nigdy o tej książce, ale jednak nie jest to dla mnie pozycja, więc podziękuję :)

    Pozdrawiam,
    Books Holic

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski