59. "Znowu pragnę ciemnej miłości" - Joanna Lech

Tytuł: Znowu pragnę ciemnej miłości
Autor: Joanna Lech
Wydawnictwo: W.A.B.
Liczba stron: 208
Data wydania: 20 czerwca 2018


We wstępie możemy przeczytać "Postanowiłam zebrać ulubione wiersze o miłości w jedną mocną i wyrazistą książkę(...) Bo przecież każdy z nas czasem zapragnąłby jakiejś ciemnej miłości, choćby tylko w poezji."

Zacznę wyjątkowo nie od treści, a od samego wydania. Jestem zauroczona! Wydawnictwo bez dwóch zdań dało tzw.'czadu'. Gruba, ciemnogranatowa okładka z pięknie mieniącym się na srebrny kolor tytułem... cudo. Przywołała mi na myśl noc i rozgwieżdżone niebo. Wtedy kiedy słowa nabierają magiczną moc. Samo wnętrze również jest utrzymane w podobnym tonie. Mam wrażenie, że nic nie jest kwestią przypadku jeśli chodzi o spojrzenie na grafikę.

A co do samego zbioru. Na początku byłam zaskoczona i poczułam się...głupio. Nie rozumiałam wierszy, tego co autor chciał przekazać, jakie emocje chciał nakreślić. Wiadomo, miało być o miłości, ale kurcze miałam problem tą rzeczoną tam znaleźć. Ale zagłębiałam się dalej. I znalazłam! Moja ukochana Pawlikowska - Jasnorzewska i ukochany Wojaczek. Wtedy pokochałam ten tomik tą ciemną miłością.

Odbiór wierszy i samego tomiku może być różny. Są tacy, którzy lubią melancholię wylewającą się z kartek, tacy co lubią posiedzieć i podumać. Ale nasze społeczeństwo jest raczej "ciężkie" jeśli chodzi o poezję.

Nie napiszę, że jest to zbiór uniwersalny, bo każdy szuka czegoś innego. Niekoniecznie ciemnej miłości. Ale jest to pozycja na tyle dobra, by siąść  z nią w chłodny wieczór i po delektować się emocjami.

Moja ocena: 8/10


Komentarze

  1. Jakoś ciągle nie mogę przekonać się do poezji.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie ciągnie mnie do zbioru wierszy, jednak ciesze się iż tobue przypadł do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz bardziej kusi mnie żeby wziąć się za poezję, ale przez lekcje polskiego trochę się zraziłam do tej formy. Może czas się przełamać?
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za poezją, ale muszę przyznać, że jest ona cudnie wydana <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Pawlikowska Jasnorzewska - ah! Chyba muszę na pewno przeczytać!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski