106. "Krok trzeci" - Bartosz Szczygielski


Tytuł: Krok trzeci
Autor: Bartosz Szczygielski
Wydawnictwo: W.A.B.
Liczba stron: 416
Data wydania: 29 styczeń 2020



Odkąd dowiedziałam się jakiś rok temu, przy okazji spotkania autorskiego z Bartkiem w katowickim empiku, że powstaje nowa książka, zaczęłam czekać na nią z niecierpliwością. Mając nadzieję, że Autor nie położy tej książki i dalej nas - czytelników- rozpieści tak, jak zrobił to przy trylogii z moim ukochanym Gabrielem Bysiem.

Krok trzeci reklamuje w social mediach hasło" Lubiła kochankę męża. Nie miała jednak pojęcia, co stało się z jej ciałem". 
Magda jest psychologiem, ma świetnego męża, ładne i duże mieszkanie. Któregoś ranka nie pamięta jak znalazła się w tej pięknej łazience naga, obolała i z butelką po winie....
Od tego momentu dzieje się dużo. Autor idealnie ujął w każdym, drobnym aspekcie szaleństwo Magdy. Brawa za ukazanie dosyć popieprzonej logiki kobiet - Bartek czy Ty aby nie byłeś w poprzednim wcieleniu babą?:D

Pod koniec kroku drugiego już podejrzewałam co się świeci i jak to sobie Bartosz wymyślił.
Miałam cichą nadzieję, że autor rzuci nam jakiegoś "easter egg" i na chwilę pojawi się Gabriel, albo inna postać niby nie związana z Pruszkowem, ale jednak nasuwająca czytelnikowi znającemu poprzednie książki jasne skojarzenie. Ale Ci z Was, którzy obserwują Bartosza na Instagramie i nie tylko, zauważą nawiązanie życiowe - kota;)


Narracja jest prowadzona przez Magdę. Początek - i z tego co zauważyłam nie tylko mnie- przypomniał "Na skraju załamania" . Ale to tylko dobrze o tym świadczy!

Język przyjemy, bohaterowie mniej przeklinają i palą, ale za to robią inne dziwne rzeczy. Momentami szalenie irracjonalne, ale po przeczytaniu całości dowiadujemy się dlaczego tak się działo.

Trudno opisać tą książkę nie zdradzając nic z fabuły. Nie mniej jest to taka książka, która robi mętlik w głowie przy czytaniu jej. A takie odczucia są pożądane przy książkach z tego gatunku..
Szczygielski, pisząc thriller psychologiczny, wszedł na nieznane wody i w tym debiutował. Wyszło mu to na prawdę zgrabnie i z klasą. W moim prywatnym rankingu "Krok Trzeci" plasuje się zaraz za "Krwią".


Czy polecam? Jak najbardziej. 


9/10

Komentarze

  1. Ostatnio dużo czytam o tej książce. Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam książki z tego gatunku i bardzo się cieszę, że ta czeka już na moim czytniku. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski