22. "Dziewczyna w walizce" - Raphael Montes

Tytuł: Dziewczyna w walizce / Dias Perfeitos
Autor: Raphael Montes
Wydawnictwo: Filia Mroczna Strona
Liczba stron: 356
Data wydania: czerwiec 2016


Jak można przeczytać w czeluściach Internetu Dziewczyna w walizce to historia o miłości, którą Raphael napisał specjalnie dla swojej matki, aby nie narzekała na jego brutalne opowiadania i książkę która w Brazylii stała się hitem.
W sumie jest to historia o miłości, o związku, o przyjaźni bo mamy w niej wszystko co z miłością i byciem razem związane. No ale nie jest to romansidło! 
Nieco obłąkania jest zawsze w miłości, lecz i w obłąkaniu jest zawsze nieco rozsądku.
                                                                          F. Nietzsche, Tako rzecze Zaratustra


Teo Avelar to nie lubiący ludzi student medycyny, który chciałby zostać patologiem. Jedyne uczucia to przyjaźń do zwłok, które służą studentom jego rocznika do nauki. Nawet nie przepada za swoją matką i psem. 
Pewnego razu matka wyciąga go siłą na grill do znajomych na drugi koniec Copacabany. Tam poznaje uroczą dziewczynę Clarice. Jest jego zupełnym przeciwieństwem. Teo stwierdza że jest to dziewczyna jego marzeń i będą razem długo i szczęśliwie. Podstępem dowiaduje się jak Clarice się nazywa, gdzie studiuje i mieszka. Kiedy przedstawia jej swoje zamiary, a dziewczyna oferuje mu tylko przyjaźń Teo nie może pozwolić jej uciec. Zabiera więc Clarice na podróż śladem Cudownych dni pisanym przez nią, a w bagażu lądują kajdanki, kneble i środki nasenne...
Sielanka? Brazylijski Grey?? Nic bardziej mylnego!

Dziewczyna w walizce to książkowy debiut tego autora na polskim rynku. Pomysł na fabułę, która dorównuje pokręceniu bohaterów jest super.  Może jest w niektórych miejscach nierealna, może i bohaterowie nie są jacyś wybitni, ale jak się czyta! Pomysły, które realizuje Teo mrożą krew w żyłach i nadają książce baaaaardzo złowieszczy klimat. Clarice współczujemy, czujemy jej wątpliwości ale nie chcemy tego przerywać! Ciekawość co się wydarzy dalej jest mocniejsza. Sposób rozumowania Teo jest z jednej strony odrażający, a z drugiej cholernie fascynujący. I co najgorsze, Dziewczyna w walizce pokazuje oblicze psychopaty w ciele spokojnego studenta. Nie wiem czy fabularnie można by to przenieść na nasz ogródek, bo jest to trochę nierealne, ale nie niemożliwe do spełnienia.

Bardzo podobał mi się język książki. Książki dość szokującej i nie takiej łatwej w odbiorze. Montes świetnie operuje słowem, z wyczuciem. Opowiada historię lekko, dziwnie, tak by zarówno czytelnika zszokować i zaciekawić.

Zakończenie? Po odłożeniu książki byłam w szoku. Jest to taka książka, którą odkładasz zastanawiasz się co tu się odpiernikowało - what the fuuuuuuuck?! :) 

Dziewczyna w walizce, to druga książka, która mnie zachwyciła fabułą, pomysłem, postaciami z którą spędziłam upojną noc. O pierwszej książce Wam kiedyś opowiem, przy okazji jakiegoś tagu ;)
Generalnie nie każdemu się spodoba. Zarówno fabuła jak i sam sposób pisania Montesa. Ale książka warta zarwania nocki. Mega!

Moja ocena: 9,5/10

Paulina



Komentarze

  1. Jak czytam recenzję to myślę sobie, że muszę ją przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już jakiś czas temu wiedziałam, że książka spodoba mi się. Teraz, po twojej recenzji mogę śmiało powiedzieć, że na pewno. Mam ciarki, kiedy to czytam! :)

    Pozdrawiam, Paula:
    http://zniewolone-trescia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Te kajdanki i kneble mnie zachęciły! Myślę, że to książka, która musi zostać dodana do mojej listy. A wcześniej nawet nie zwracałam uwagi na tę książkę, ale mnie zachęciłaś!

    Pozdrawiam,
    Books-hoolic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze, jak zaczęłaś od tego, że on poznaje ją to mi się odechciało. Ale potem! Kurde, chyba zapiszę ją do listy książek do przeczytania!

    Zaobserwowałam Twojego bloga i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. W sieci jest mnóstwo opinii na temat książki jest pełno pozytywnych zachęcających ale i negatywnych, książkę przeczytałam nie zwracając uwagi na opinie i nie żałuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Psychopata, ale w ciele przykładnego studenta? To coś dla mnie! Uwielbiam książki, które podchodzą trochę "inaczej" do ludzi, którzy na pierwszy rzut oka są idealni.
    Pozdrawiam // Książki w Piekle ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakiś czas temu było głośno o tej książce. Zapowiada się ciekawie, zwłaszcza te zaskakujące zakończenie mnie zachęca! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy to coś w stylu "Dziewczyny z pociągu"? Bardzo podoba mi się okładka, prosta taka. Wysoka oena zachęca mnie do przeczytania.
    Pozdrawiam,
    Ola z bloga pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmm czytałam wiele bardzo różnych opinii... Jednak też sporo negatywnych i mimo wszystko, wciąż nie jestem przekonana do tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba od Bartka słyszałam, że jest bardziej zabawna niż straszna, ale sam pomysł na fabułę jest intrygujący. Poza tym lubię takie klimaty, więc z pewnością po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Hahahahah! Tak ode mnie :D Książka mimo tego, że miała momenty które bardzo mnie śmieszyły była na prawdę dobra!! Widzę, że bardzo się tobie podobała, więc proponuję sięgnąć po najnowszą ksiązkę Raphaela - "Sekretna kolacja" (jeszcze lepsza!)
    Pozdrawiam :)
    https://bartoszczyta.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o tej książce, pojawiła się chyba w momencie, gdy niesamowicie popularna była Dziewczyna w pociągu i troszkę na tym straciła ;) Nie czytałam jednak.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oooooo, brzmi to świetnie! Informacje o autorze, które wydobyłaś z czeluści internetu zdecydowanie rzucają fajny ogląd na całą sprawę :D
    A sama fabuła brzmi również bardzo zachęcająco, jeśli kiedyś wpadnie mi w oczy to możliwe, że sięgnę, aby się przekonać :D

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski