61. "Wczoraj" - Felicia Yap

Tytuł: Wczoraj / Yesterday
Autor: Felicia Yap
Wydawnictwo: W.A.B.
Liczba stron: 400
Data wydania: 1 sierpnia 2018


Kojarzycie film "40 pierwszych randek" z Adamem Sandlerem i Drew Barrymore? To mniej więcej w tej książce jest podobnie. Tyle, że trzy czwarte Brytyjczyków nie pamięta wczoraj.. Za przypominajki służą im pamiętniki. Zapisują swoje uczucia, poczynania, zadania, fakty do zapamiętania i przyswajania codziennie od nowa by nie zapomnieć.

Claire jest monoską, nie pamięta dnia wczorajszego. Jest traktowana przez duosów za osobę drugiej kategorii, za głupszą, bardziej prymitywną. Nawet przez swojego męża nie jest traktowana tak jak być powinna. Mark natomiast jest duosem, czyli jest w stanie pamiętać aż dwa dni wstecz. Duosi są uważani za mega inteligentnych. Małżeństwa duosów z monosami przez większość nie akceptowane, stały się zalążkiem pomysłu na kampanię polityczną Marka - bo czyż nie lepiej pokazywać na sobie, że to się sprawdza ?
Kiedy w pobliżu ich domu rzeka wyrzuca na brzeg ciało kobiety, a policjant monos nie spocznie póki nie znajdzie sprawcy morderstw, sielanka Clairie i Marka się kończy. Wychodzą sekrety, tajemnice i półprawdy.

Podoba mi się świeżość z jaką Felicia Yap weszła w świat thrillerów psychologicznych wysokich lotów. Fabułę poznajemy z czterech różnych perspektyw - Clairie, Marka, komisarza prowadzącego śledztwo oraz kobiety, która pamięta wszystko. Każda opowieść z początku może wydawać się oderwana od całości, ale mniej więcej w połowie książki, zaczynamy łapać o co chodzi. Żadna historia nie kradnie całości, aura tajemniczości wzrasta z ilością przeczytanych stron, a każdy z bohaterów "robi" za podejrzanego. Nic nie jest jednoznaczne.
Yap pokazała jak mimo braków pamięci, można manipulować zarówno wspomnieniami, jak i tymi, którzy pamiętają jeszcze mniej.

Zdecydowanie jest to nie oczywista książka, a zakończenie zostawia spory niedosyt i jeszcze bardziej gmatwa. Aczkolwiek fani thrillerów powinni być usatysfakcjonowani ;)


Moja ocena: 8/10






Komentarze

  1. Mam ochotę poznać tę historię, choć to zakończenie, która wszystko gmatwa, trochę mnie zniechęca. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. włąsnie ono jest najlepsze! :D Kiedy wszystko się wyjaśniło, to zakończenie jest tą "kropką nad i" :)

      Usuń
  2. Całkiem głośno jest teraz o tej książce. Fajnie, że książka zasługuje na popularność 😊 przeczytania!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcę sięgnąć po tę książkę w najbliższej przyszłości ;)

    Biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię thrillery, wiec powinna przypaść mi do gustu. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesująca książka. Poszukam jej na legimi ;) Dzięki za zwrócenie na nią uwagi.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio wszystkie thrillery brzmią dla mnie tak samo :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten powinien Cię zaskoczyć. sam pomysł, by wykorzystać motyw z pamięcią rewelka

      Usuń
  7. Widziałam okładkę kilka razy na Instagramie, ale nie wgłębiałam się w opis i żałuje, bo czuje, że mogłaby mi się spodobać ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  8. To coś absolutnie dla mnie:) Okładka przypomina mi trochę "Lokatorkę", ale myślę, że "Wczoraj" zdecydowanie przebije ją treścią. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że miałam podobne myśli co do okładki?
      Ale treść zdecydowanie lepsza niż "Lokatorka" - jedynie tak samo pokręcona ;)

      Usuń
  9. Oglądałam kiedyś przypadkowo ten film, ale nie od samego początku. Myślę, że książka może byc warta uwagi. Bedę się za nią rozglądać. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski