64. "Śladami Emmy" - Wendy Walker

Tytuł: Śladami Emmy/ Emma in the night
Autor: Wendy Walker
Wydawnictwo: Czarna Owca
Liczba stron: 360
Data wydania: 2 sierpnia 2018


Dar widzenia przyszłości jest jednak bezużyteczny, jeśli nie jesteś w stanie jej zmienić.

Przed trzema laty znikają siostry Tanner: piętnastoletnie Cass i siedemnastoletnia Emma. Gdy po tych trzech latach wraca Cass, wracają i pytania. Co się stało? Gdzie Emma? Dlaczego uciekły? 
Psychiatra sądowy dr Abby Winter usiłuje rozszyfrować dysfunkcyjne relacje w rodzinie dziewczyn. Ale grzebanie w przeszłości nigdy nie jest dobre....

Widziałam książkę w zapowiedziach na stronie wydawnictwa i myślałam bardzo intensywnie. Nie wiem kto u Czarnej Owczy ma dar jasnowidzenia, że tą książkę dostałam! :)
Książkę otwiera powrót Cass do rodzinnego domu. Zaczyna się opowieść o tajemniczej wyspie, ciąży, dziwnych opiekunach i trzech latach pełnych wątpliwości.
Doktor Abby Winter, która pracowała przy zaginięciu przed trzema laty, nie do końca daje wiarę w wyjaśnienia dziewczyny. Wiedząc, z własnego doświadczenia, że osobowość narcystyczna w rodzinie wyniszcza, Abby snuje ponure przypuszczenia.

Narracja jest pierwszoosobowa i skaczemy między jednym bohaterem, a drugim. To daje nam możliwość wniknięcia w każdego uczestnika tej tragedii. 
Zakończenie nie jest tak zaskakujące jak zapowiada okładka, nie mniej jednak dla średnio zaawansowanego czytacza thrillerów będzie to petarda! 
Co do samego tempa akcji, to zbyt dynamiczne nie jest. Raczej umiarkowanie spokojne. Autorka bardziej przybliża nam samych bohaterów, niż biegnie z akcją. Według mnie dobrze to robi tej pozycji, bo dzięki temu trudno oderwać się od tekstu ;)

Na pewno nadrobię poprzednią książkę autorki, a póki co łapcie za Śladami Emmy - nie powinniście się czuć w żadnym stopniu rozczarowani. I ta ponura okładka - kwintesencja tego co w książce. 

Moja ocena: 7.5/10

Paulina


Komentarze

  1. Jestem ciekawa tej książki, fajnie o niej napisałaś.
    Bloga obserwuję i będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie książki, ciekawe czy ta by przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusi mnie ta książka, i gdy zmniejsze swoje stosiki to postaram się ją poznać ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie to coś co mi przypadnie w gusta =) Dopisana do listy zakupowej =D

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że mogłabym się z tą książką zapoznać :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten opis przypomina mi inny thriller. Albo coś Marwood albo Fortin...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski