68. "Immortaliści" - Chloe Benjamin

Tytuł: Immortaliści / The Imortalists
Autor: Chloe Benjamin
Wydawnictwo: Czarna Owca
Liczba stron: 456
Data wydania: 19 września 2018

Czwórka rodzeństwa Goldów - Simon, Daniel, Klara oraz Varya postanawia sprawdzić, czy plotki o kobiecie potrafiącej przewidzieć śmierci każdego człowieka to prawda. Decyzja podjęta pod wpływem chwili determinuje ich poczynania w przyszłości. Czy przeżyją swoje życie tak jak chcą? Czy się załamią?

Immortaliści łącza w jedną całość historię każdego z rodzeństwa. To, co stworzyła autorka jest niejednokrotnie bulwersujące. Benjamin opisuje początki wyklucia się AIDS i to jak do społeczeństwa dociera informacja, że prostytucja i seks z przypadkowymi partnerami niesie ze sobą również przykre dla zdrowia konsekwencje. Simon jako ten z rodzeństwa, który najbardziej chciał żyć przed "zaplanowaną" śmiercią, jest postacią tragiczną. To na jego przykładzie zaczynamy poznawać historię Goldów i tego, jak się żyje z datą śmierci gdzieś z tyłu głowy.
Zarazem pokazuje, że życie w Ameryce jest kolorowe i pełne szans - tylko trzeba chcieć je złapać jak np. Klara. Zawsze interesowała ją magia i wraz z mężem urządzają pokazy w Vegas. Z jednej strony magicznie, ale przyziemne sprawy dają w kość bohaterce.
Najmniej polubiłam Daniela - który, bardziej obwiniał ludzi wokoło, niż samego siebie. Jego historia najmniej mnie poruszyła. Może w moim odczuciu miał najmniej tzw. życiowego pecha?
Najstarsza z rodzeństwa, Varya, jest uosobieniem dojrzałości i powagi. Czy ta dojrzałość nie jest na pokaz dowiecie się sięgając po Immortalistów.

Narracja jest prowadzona lekko, skacząc z trudnych tematów do takich przyziemnych, mało ważnych. Autorka w żadnym wypadku nie stara się moralizować, a jedynie pokazuje palcem, że poznanie swojej daty śmierci, nie jest dobrym rozwiązaniem.
Co ja bym zrobiła? Gdyby zostało mi 5 lat życia? Pewnie bym zaszalała -  zrobiłabym listę rzeczy do zrobienia 'przed' - od tatuażu na całych plecach, po skok ze spadochronem i zobaczenie K2 na własne oczy.
Ale czy gdybym miała do dyspozycji więcej czasu? Pewnie też chciałabym spróbować tych niebezpiecznych rzeczy, ale bez pośpiechu.

Książka zmusza do refleksji i polecam ją każdemu, kto kiedykolwiek się zastanawiał co by było gdyby.

A Ty drogi Czytelniku, co byś zrobił wiedząc kiedy dokładnie umrzesz?


Moja ocena: 8.5/10








Komentarze

  1. Bardzo chcę przeczytać tę książkę .😊

    OdpowiedzUsuń
  2. W paczce z którejś internetowej księgarni otrzymałam pierwszy rozdział tej książki i już po takim smaczku mam wielką ochotę na tę powieść. W dodatku twoja recenzja bardzo zachęca! :) Dodaję "Immortalistów" do listy. Temat powieści ciekawy.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo zgrabnie ujęty temat, a i książka nie jest nuda! Polecam :)

      Usuń
  3. Słyszałam już o tej pozycji i nie mogę się doczekać, aż wpadnie w moje ręce! Uwielbiam, kiedy książki w taki sposób zmuszają do refleksji. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś poznam bliżej tę książkę ale jakoś nie w najbliższym czasie ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi fenomenalnie. Ja nie chciałabym poznać taka osobe i dowiedzieć sie kiedy umrę. Nawet gdyby dało mi to szansę wykorzystania każdej ostatniej minuty życia. Bo czy nie powinnismy żyć tak jakby miało nie byc jutra 😥

    OdpowiedzUsuń
  6. Po przeczytaniu Twojej opinni, jestem bardzo ciekawa tej książki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski