75. "Cokolwiek wybierzesz" Jakub Szamałek [PRZEDPREMIEROWO]


Tytuł: Cokolwiek wybierzesz
Autor: Jakub Szamałek
Wydawnictwo: W.A.B.

Liczba stron:448
Data wydania: 16 stycznia 2019


Nowe technologie pozwalają nie tylko na całkowitą anonimowość i prywatność, ale też na totalną inwigilację, przy której „Rok 1984” jawi się jako optymistyczny scenariusz”.

Przyznam się, że o Jakubie Szamałku słyszałam przy okazji produkcji gry "Wiedźmin", ale nie zdawałam sobie sprawy że to taki utalentowany chłopak! Na swoim koncie ma już trylogię kryminalną oraz został uhonorowany Nagrodą Wielkiego Kalibru Czytelników w roku 2011 oraz 2016. Doktor archeologii śródziemnomorskiej w Cambridge, absolwent Oksfordu. "Cokolwiek wybierzesz" to pierwsza część trylogii Ukryta sieć wydanej nakładem wydawnictwa W.A.B. 

Julita Wójcicka od zawsze chciała być dziennikarką śledczą. Niestety jej kariera w wielkim mieście nie poszła tak dobrze i wylądowała w redakcji internetowego szmatławca meganewsy. Gdy do redakcji dociera informacja o śmiertelnym wypadku celebryty Ryszarda Buczka w Julicie budzi się ciekawość i zaczyna na własna rękę prowadzić śledztwo z... no własnie, kto za tym stoi? 

Nie spodziewałam się, że Cokolwiek wybierzesz tak mnie wciągnie. Po raz pierwszy od niepamiętnych czasów, nie umiałam się oderwać od książki! Akcja była gęsta jak smoła. Smaczku temu wszystkiemu dodawały ciekawostki technologiczne i ogrom wiedzy dotyczącej czarnej strony internetu, jaką  podzielił się z czytelnikiem autor. A dzielił się w taki sposób, by dotarło do nas w jak prosty sposób można manipulować naszymi poczynaniami w sieci. Z niecierpliwością czekałam jak TEN KTOŚ uprzykrzy życie Julity, jak jeszcze ją zniszczy. 

Styl autora jest płynny. Gładko prowadził narracje i dialogi. Internet to jego działka, a "tłumacząc" zagadnienia nie mądrzył się. 

Sam motyw darknetu pojawił się w Millenium, więc nie jest to novum. Natomiast to, jak Szamałek to rozrysował przeraża. Pamiętajcie, że w internecie nie ma anonimowości, a przejęcie waszego komputera to dla hakera bułka z masełkiem. 

Wydaje mi się, że Cokolwiek wybierzesz spokojnie będę mogła zaliczyć do książek z top 10 w roku 2019. Polecam fanom thrillerów i nietuzinkowych tematów w szczególności ;)

WAB - dziękuję za zaufanie :)

Moja ocena: 8.5/10


Komentarze

  1. Wow - powiem Ci, że niesamowicie mnie zachęciłaś do sięgnięcia po tę książkę. Muszę sprawić sobie swój egzemplarz!

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest jedna z tych premier, na które bardzo czekam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa recenzja. Mam chęc siegnąc po tej autora ;-) Dzięki :-)
    Mój blog: www.dajsiezlapacksiazce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam zdjęcia okładki na Insta, ale to pierwsza recenzja tej książki jaką czytam, ... no i mnie zachęciłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę świetna rekomendacja. Po takiej opinii naprawdę ciężko po nią nie sięgnąć! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubie wciągające książki, więc przyznam szczerze, że mnie zainteresowałaś, mimo tego, że wcześniej o tym tytule nawet nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawie napisałaś. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakiś czas temu przeczytałam tę książę i bardzo mnie wciągnęła:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski