86. "Jaga" - Katarzyna Berenika Miszczuk

Tytuł: Jaga
Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk

Wydawnictwo: WAB
Liczba stron: 416
Data wydania: 15 maja 2019


Z serią Kwiatu Paproci spotkałam się po raz pierwszy właśnie przy Jadze. Słyszałam zachwyty nad pozostałymi częściami, ale nie umiałam się przekonać do sięgnięcia po Kwiat Paproci. Ale kiedy pani Małgorzata z WAB zaproponowała mi Jagę, informując mnie, że mogę czytać nie znając poprzednich książek... skusiłam się. Poro autorki jest mi znane z Obsesji i Paranoi, więc o styl się nie bałam.

Z tego co się zorientowałam, dotychczasowe książki traktują o Gosi i Mieszku, natomiast Jarogniewa dopiero teraz dostała głos!

Jaga opowiada historię młodej dziewczyny, Jarogniewy, która przyjechała do Bielin by przejąć schedę szeptuchy po swojej babci.
Ale nikt, nie mówił, że będzie łatwo od samego początku. Gdy Jaga dostaje się do domku babci okazje się że mieszkańcy wykorzystali śmierć poprzedniej szeptuchy bo porozkradać dobytek. Ale Jaga na to znalazła sposób ;) Oprócz swojego sprytu, Jarogniewie pomaga Swarożyc i mimo rusałek, wampierzy i innych marów radzi sobie w Bielinach całkiem nieźle.

Jarogniewy nie da się nie lubić. Harda baba, pełna młodzieńczego uroku i pewna swojej kobiecości. Pamiętajcie- miód pitny, a przynajmniej jego znaczna ilość, w Wianki niekoniecznie jest dobrym pomysłem.

Nie mam odniesienia do innych książek z serii Kwiatu Paproci, natomiast Miszczuk Jagą mnie kupiła. Kupiła mnie historią, humorem i mitologią słowiańską, która jest szalenie interesująca.
Sama, gdybym mogła, zakumplowałabym się zarówno ze Swarożycem i Perunem. Z pewnością sięgnę po resztę serii, żeby móc poznać bliżej resztę słowiańskiego towarzystwa.

A Wy znacie serię Kwiatu Paproci?


Moja ocena: 8/10

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski