119. "Rozmowy z psychopatami" - Christopher Berry - Dee

Tytuł: Rozmowy z psychopatami. Podróż w głąb umysłów potworów/ Talking with the psychopaths and savages
Autor: Christopher Berry - Dee
Wydawnictwo: Czarna Owca
Liczba stron: 288
Data wydania: 15.04.2020



Jest to druga książka autora, ale pierwsza, którą miałam okazję czytać.

Książka jest poświęcona psychopatom. Ludziom, którzy są inteligentni, potrafią manipulować innymi, często znajdują się między nami. Może to być sąsiad, pani z przedszkola czy kierowca autobusu. Czytało mi się tą książkę ciężko. Już pomijając tematykę, bo mnie to nie przeraża, ale styl pisania autora nie był zbyt przyjazny w odbiorze.

Nie czytałam pierwszej książki, więc ciężko mi się do niej odnosić by je obie porównywać. Natomiast w "Rozmowach z psychopatami" tych rzeczonych rozmów jest jak na lekarstwo. Nie spodziewałam się wywiadu, ale choćby odrobiny dialogów. No okej, fragmenty listów się pojawiają, jakieś wycinki  ale ich ilość oraz ilość "rozmów" jest niewielka  w stosunku do szumnego tytułu.
Nie znajdziemy w tej książce brutalnych opisów zbrodni, raczej autor usiłuje nam przybliżyć mechanizm działania psychiki psychopatów. To jak bardzo pozory mogą mylić, ci ludzie doskonale potrafią w sobie zauroczyć ludzi w okół siebie by jak najdłużej "grać pod publiczkę" porządnego obywatela. Bardzo często psychopaci nie odczuwają żadnych wyrzutów sumienia, wręcz przeciwnie - słuchają głosu Boga, który każe im wybierać ofiary. Ich psychika jest strasznie pokręcona.


Momentami miałam wrażenie, że autor pisze tylko o sobie, utyskuje że wydawca nie pozwolił mu na więcej, a jakby nie patrzeć czytelników nie powinny obchodzić przepychanki między autorem, a wydawcą. Przeszkadzało mi trochę narcystyczne podejście autora, że jego książki są genialne i nic tylko kupować, oraz szczycenie się nicią porozumienia z psychopatami. Nie do końca leżały mi również zbyt kwiatowe opisy i porównania, niekoniecznie dobre przy opisywanej sytuacji.

Nie do końca ta książka mi się spodobała, ale z pewnością znajdzie swoich zwolenników.  
Ci z Was którzy lubią książki mocno psychologiczno- dedukujące znajdą dużo smaczków dla siebie podczas czytania tej pozycji. 

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski