43. "Arkadiusz Gołaś. Przerwana podróż" - Piotr Bąk

Tytuł: Arkadiusz Gołaś. Przerwana podróż
Autor: Piotr Bąk
Wydawnictwo: SQN
Liczba stron: 320
Data wydania: 8 listopad 2017


To, co się stało, było tak  po ludzku... niesprawiedliwe...
Piotr Bąk postanowił napisać książkę, która zarazem jest hołdem dla zmarłego o wiele za wcześnie Arka Gołasia, ale też książkę dzięki której młodsze pokolenia fanów siatkówki poznają tego skromnego chłopaka z Ostrołęki.

Na czym polegał jego fenomen? Trudno stwierdzić. Gołaś potrafił zjednoczyć ludzi wokół siebie. Zarówno swoim charakterem, jak i talentem.
W książce poznajemy Arka w relacjach jego pierwszych trenerów, rodziców, żony Agnieszki i kolegów z drużyny. Przede wszystkim poznajemy ciekawostki sprzedawane przez Krzyśka "Igłę" Ignaczaka - najlepszego przyjaciela Arka.

Przerwana podróż to gratka dla fanów siatkówki. Gdy Arek zginął miałam 15 lat, a czytając o tym przechodziły mnie ciary a oczy raz za razem się szkliły. Książka jest strasznie wzruszająca, a w szczególności początkowe rozdziały. W nich rodzina i przyjaciele wspominają 16-go września 2005 roku, kiedy jak grom z jasnego nieba trafia do nich informacja o wypadku. Pojawia się ogromny smutek i pustka. 

W kolejnych rozdziałach poznajemy Arka od czasów podstawówki. Jako normalnego chłopaka, z drygiem do gry w siatkówkę. Z jego własnymi słabościami, smutkami i problemami. 
Wiecie, że był mega zakręcony na punkcie nowinek technicznych? I co kłótnie z Agnieszką rozwalał telefon o ścianę? Książka pozwoliła wniknąć w siatkarski świat Arka Gołasia.

Najbardziej wzruszający moment? Kiedy Lozano wspomina o pomyśle z koszulkami z numerem "16" i jak mówi w szatni chłopakom, że tylko od nich zależy na jakim stopniu podium stanie Arek  na Mistrzostwach Świata w Japonii w 2006 roku. Gdy to czytałam, oczy bardzo mi się spociły, bo bardzo wyraźnie pamiętam tamten moment. 
Dresy na podium? A potem myk, i każdy z ówczesnych wicemistrzów świata, wyskakuje z koszulką z Gołasiem na piersi. 
źródło: polstasport.com

Jedyne czego mi bardzo brakowało to większej ilości zdjęć.

Podsumowując, dla fanów siatkówki to pozycja obowiązkowa. Piotra Bąk zabiera nas w sentymentalną podróż, którą przerwał wypadek.
Kto wie, może Arek grałby na Mistrzostwach Świata nie tylko w Japonii, ale także w tych z 20014 roku w Spodku? Miał zadatki na najlepszego atakującego świata.


Moja ocena: 9/10


Paulina

Komentarze

  1. Muszę przyznać, że śmierć Arka Gołasia bardzo mną wstrzasnęła i mocno ją przeżyłam. Książkę ogromnie chcę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Można powiedzieć że od małego śledziłam poczynania polskich siatkarzy. Mój tato bardzo lubił ten sport. Jak dorosłam oboje oglądaliśmy Ligę Światową. Obserwowałam zmagania Gołasia i jego kolegów na parkiecie. Odszedł za wcześnie. Jego biografię miałam na oku. Z cała pewnością ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam szczerze, że lubię siatkówkę i swego czasu uwielbiałam oglądać mecze, kiedy jeszcze grał Świderski, Zagumny, Gruszka itd Oczywiście Arka również pamiętam, jednak dla mnie nigdy nie był kimś szczególnym. Nie zmienia to faktu, że informacja o Jego przedwczesnej śmierci wstrząsnęła mną i nie da się ukryć, że zawsze jak odchodzi ktoś młody? Pozostawiła poczucie niesprawiedliwości, w końcu miał przecież jeszcze całe życie przed sobą i z pewnością niesamowitą karierę.

    she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytam książek z tego gatunku a życia sportowego jakoś nie śledzę więc odpuszczam sobie tę książkę.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zanim nie przczytałam recenzji kompletnie nie wiedziałam, kim był pan Gołaś. Książka nie dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam szczerze, że sport dla mnie jest raczej tematem dalszym niż bliższym. Mimo to recenzja zachęca mnie do zapoznania się z książką.

    OdpowiedzUsuń
  7. Strasznie przeżyłam jego śmierć, był moim ulubionym siatkarzem i nadal uważam go za najlepszego, dobrze, że powstała taka książka, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś dosyć często oglądałam mecze siatkówki (tak jak she__vvolf, za czasów Gruszki, Świderskiego), potem jakoś samoistnie mi to przeszło... ale po książkę z chęcią bym sięgnęła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam pojęcia, że był tak młody kiedy zginął a nazwisko pamiętam pomimo tego, ze fanką siatkówki nie jestem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wstyd się przyznać, ale nie znałam, ani nie kojarzę mężczyzny. Nie przepadam za sportem. Za to znam pewna osobę, która z chęcią ja przeczyta. O ile już tego nie zrobiła.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyjdę na idiotkę, ale nie interesuje mnie sport, ani sportowcy i kompletnie nie wzrusza mnie smierć sportowca czy gwiazdy. Bardziej wzruszają mnie kiedy kobieta nie ma za co leczyć swoje dziecko i patrzy jak umiera, jak znęcają się nad zwierzętami... ot taki ze mnie zwyrol

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię siatkówkę, a o tym Panu nie słyszałam. Kiedyś będę chciała przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wątpię, że pozycja jest wartościowa, ale ja akurat nie jestem ani fanem siatkówki, ani takich pozycji więc nie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie nie jest to książka dla mnie. Pewnie po jakimś czasie odłożyłabym ją, zanim dobrnęłabym do jej końca.


    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę kupić tę książkę mojemu bratu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię siatkówkę, ale chyba książka nie dla mnie 🙈

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiałam Arka :( Cieszę się, że książka Ci się podobała, z chęcią sama przeczytam.
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie interesowała mnie siatkówka jeśli chodzi o zawodowców, więc i teraz sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wstyd się przyznać, ale mimo że kocham siatkówkę to nie kojarzę Arka i jakoś nigdy nie myślałam by sięgnąć po biografie jakiś siatkarzy :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka dla fana siatkówki jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie recenzji i zostawienie śladu po sobie. Zapraszam Cię częściej j:)

Popularne posty z tego bloga

157. "Matnia" - Przemysław Piotrowski

188. "Prawo matki" - Przemysław Piotrowski

93. Cykl Sławomir Kruk - Piotr Górski